cep telefonu
20 iş gününde onarılmayan cep telefonu için, elinizdeki kanıtlarla(ürünün faturası,servise teslim ettiğiniz günü gösteren servis fişi,20 iş gününde onarım yapılmadığına dair vb.kanıtlarınız) tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.
4-
ücret iadesi - tüketici mahkemesi
cep telefonu tüketici hakem heyeti dilekçe örneği
tüketici hakları para iadesi şartları
ayıplı cep telefonu iadesicep telefonu tüketici hakem heyeti 2016tüketici hakem heyeti para iadesi dilekçesitüketici hakları ayıplı mal iade süresi
sony tüketici hakem heyeti cep telefonu ücret iadesi - tüketici mahkemesi
cep telefonu tüketici hakem heyeti dilekçe örneği
tüketici hakem heyeti cep telefonu ücret iadesi
tüketici hakları para iadesi şartları
ayıplı cep telefonu iadesi
tüketici hakem heyeti para iadesi dilekçesi
tüketici hakları ayıplı mal iade süresi
cep telefonu tüketici hakem heyeti 2016
tüketici hakem heyeti dilekçe örneği ayıplı mal
tüketici hakem heyeti cep telefonu ücret iadesi
tüketici hakem heyeti dilekçe örneği 2016
tüketici hakem heyeti telefon para iadesi
tüketici hakları ile ilgili dilekçe örnekleri
tüketici mahkemesi dava dilekçe örneği
tüketici mahkemesi dilekçe örneği ayıplı mal
tüketici hakem heyeti dilekçe örneği ayakkabı
cep telefonu ücret iadesi - tüketici mahkemesi
cep telefonu tüketici hakem heyeti dilekçe örneği
tüketici hakem heyeti cep telefonu ücret iadesi
tüketici hakları para iadesi şartları
ayıplı cep telefonu iadesi
tüketici hakem heyeti para iadesi dilekçesi
tüketici hakları ayıplı mal iade süresi
cep telefonu tüketici hakem heyeti 2016
Cep telefonu,buzdolabı,çamaşır makinesi,bulaşık makinesi,tablet,televizyon,tv,klima,koltuk,kanepe,oturma grubu,yatak odası takımı,halı vb ürünler için hakem heyetine başvuru yaparken veya ücret iadesi talep ederken dikkat edilmesi gerekenleri aşağıdaki yazımızda sizlerle paylaşacağız.
Ücret iadesi için gerekli olan şartları maddeler şeklinde sizlere sunuyoruz.
1-İlk 6 ay içerisinde ortaya çıkan ayıplar için seçimlik haklarınız doğmaktadır.Bu hakkınızı kullanabilmeniz için ürün ilk 6 ay içerisinde arızalandığı zaman servise ürünü teslim ederken onarım İSTEMİYORUM,BEDEL İADESİ ,DEĞİŞİM taleplerinizi açıkça bildirmeniz ve bu durumu da kanıtlamanız gerekmektedir.(talebinizin yer aldığı kaşeli servis fişini mutlaka alın)Bu talebinizi servis yerine getirmezse(onarım veya parça değişimi yaparsa) veya kabul etmezse
Fatura,değişim veya para iadesi talep ettiğinize dair kanıtlarınız ile tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.
6502 sayılı kanunun İspat Yükü başlıklı 10.maddesinde;
''MADDE 10- (1)
Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim
tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı
satıcıya aittir.''
yer alan kanun maddesini dayanak gösterebiliriz.
2- Ürün garanti süresi içerisinde aynı arızayı tekrarlarsa değişim veya bedel iadesi hakkınız doğmaktadır.
Örneğin:Cep telefonunun 8.ayında ekran arızası oluştu ve ekran değişimi yapıldı,23.ayında tekrar ekran arızası oluştuğunda servise ürünü teslim ederken ''onarımını istemiyorum,değişimini istiyorum veya bedel iadesi istiyorum'' notunu servis fişine yazdırın ve örneğini alın.
Talebiniz yerine getirilmezse Kanıtlarınızı sunarak Tüketici Hakem Heyetine Başvuru Yapabilirsiniz.
Dayanak göstereceğiniz kanun maddesi;
GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ
Tüketicinin diğer hakları
MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.
3-Ürünün onarımı azami tamir süresini aşarsa seçimlik haklarınız doğmaktadır.
Cep telefonlarında azami tamir süresi 20 iş günüdür.Bu listenin en alt tarafında<<<TIKLA her ürün için ayrı ayrı azami tamir sürelerine bakabilirsiniz.
20 iş gününde onarılmayan cep telefonu için, elinizdeki kanıtlarla(ürünün faturası,servise teslim ettiğiniz günü gösteren servis fişi,20 iş gününde onarım yapılmadığına dair vb.kanıtlarınız) tüketici hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.
4-
ConversionConversion EmoticonEmoticon