Cayma formu sayfanın en altında yer almaktadır.
Taksitli olarak hizmet sözleşmesi taraflar arasında yapıldıysa; 4-TANE İPTAL YOLU BULUNUYOR.
1-
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.(kredi kartı taksitli satış sayılmaz)Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yöneltilmiş olması yeterlidir. (cayma bildirimini yazılı olarak ilgili firmaya posta yolu ile gönderin ve bir örneğini saklayın)Örnek form aşağıda yer almaktadır
Cayma hakkınızı kullandıktan sonra ilgili firma sözleşmeyi iptal etmezse evraklarınız ile birlikte İL,İLÇE HAKEM HEYETİNE VEYA TÜKETİCİ MAHKEMESİNE SÖZLEŞMENİN İPTALİ VE SENETLERİN İADESİ İÇİN BAŞVURU YAPIN.
Eğer 7 günlük cayma süresini kaçırdıysanız epilasyon,güzellik merkezi senet iadesi veya sözleşme iptali için başka çözüm yolları da mevcut.
Cayma formu sayfanın en altında yer almaktadır.
2-
Taksitle satış yönetmeliğine göre sözleşmelerin zorunlu unsurları bulunuyor.Hemen sözleşmeyi elinize alın ve aşağıda yer alan unsurlardan birini bile taşımıyorsa öncelikle ilgili firmaya ihtar çekin daha sonra sözleşmenin tutarına göre İL,İLÇE HAKEM HEYETİNE VEYA TÜKETİCİ MAHKEMESİNE SÖZLEŞMENİN İPTALİ VE SENETLERİN İADESİ İÇİN BAŞVURU YAPIN.
İŞTE ZORUNLU UNSURLAR;
Sözleşmenin şekli
MADDE 5 – (1) Taksitle satış sözleşmesinin yazılı şekilde kurulması ve sözleşmenin bir örneğinin kağıtüzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketicinin daha sonraki tarihlerde talep etmesi halinde ücret talep edilmeksizin bir defaya mahsus olmak üzere sözleşmenin bir örneği tüketiciye verilir. Taksitle satış sözleşmesi en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde düzenlenir.
(2) Taksitle satış sözleşmesi yazılı olarak kurulmadıkça geçerli olmaz. Geçerli bir sözleşme yapmamış olan satıcı veya sağlayıcı, sonradan sözleşmenin geçersizliğini tüketicinin aleyhine olacak şekilde ileri süremez.
Sözleşmenin zorunlu içeriği
MADDE 6 – (1) Taksitle satış sözleşmelerinin aşağıdaki bilgileri içermesi zorunludur:
a) Tüketicinin adı, soyadı ve iletişim bilgileri.
b) Satıcı, sağlayıcı veya kiralayanın isim, unvan, açık adres, telefon ve varsa diğer iletişim bilgileri.
c) Sözleşmenin düzenlendiği tarih.
ç) Malın veya hizmetin teslim veya ifa tarihi.
d) Sözleşmeye konu mal veya hizmet.
e) Malın veya hizmetin tüm vergiler dahil Türk Lirası olarak peşin fiyatı.
f) Malın veya hizmetin tüm vergiler dahil Türk Lirası olarak taksitle satış fiyatı.
g) Tüketicinin cayma hakkının olduğu ve bu hakkın hangi sürede ve nasıl kullanılacağı.
ğ) Ödeme planı.
h) Tüketicinin erken ödemede bulunma hakkı ile satıcı veya sağlayıcı tarafından faiz veya komisyon alınmışsa, ödenen miktara göre faiz ve komisyon indirimi talep etme hakkı olduğuna ilişkin bilgi.
ı) Faiz miktarı, faizin hesaplandığı yıllık oran ve sözleşmede belirlenen faiz oranının yüzde otuz fazlasını geçmemek üzere gecikme faiz oranı.
i) Tüketicinin temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları.
j) Tüketicilerin uyuşmazlık konusundaki başvurularını tüketici mahkemesine veya tüketici hakem heyetine yapabileceklerine dair bilgi.
3-
SÖZLEŞMEYİ İPTAL ETMENİN BAŞKA BİR YOLU İSE;Tüketicinin yapmış olduğu işlemler nedeniyle kıymetli evrak niteliğinde sadece nama yazılı ve her bir taksit ödemesi için taksit tutarını aşmayacak ve ayrı ayrı olacak şekilde senet düzenlenir. Bu madde hükümlerine aykırı olarak düzenlenen senetler tüketici yönünden geçersizdir.
Eğer her taksit için ayrı ayrı senet düzenlenmediyse yine sözleşmenin iptali için
İL,İLÇE HAKEM HEYETİNE VEYA TÜKETİCİ MAHKEMESİNE SÖZLEŞMENİN İPTALİ VE SENETLERİN İADESİ İÇİN BAŞVURU YAPIN.
4-
Aldığınız hizmette herhangi bir ayıp mevcutsa yine İL,İLÇE HAKEM HEYETİNE VEYA TÜKETİCİ MAHKEMESİNE SÖZLEŞMENİN İPTALİ VE SENETLERİN İADESİ İÇİN BAŞVURU YAPIN.
Yasal dayanağınız 6502 sayılı kanunun;
Ayıplı hizmet
MADDE 13 – (1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir.
(2) Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.
Ayıplı hizmetten sorumluluk
MADDE 14 – (1) Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.
(2) Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.
lazer epilasyon tüketici hakları ile ilgili aramalar
lazer epilasyon mahkeme sonucu
lazer epilasyon sözleşme iptali
güzellik merkezi şikayet
sağlık bakanlığı lazer epilasyon yönetmeliği
güzellik merkezlerinde lazer epilasyon yasak mı
güzellik salonu sözleşme iptali ve şikayet cezası
lazer yanigi gecermi
lazer epilasyon yaptırdım tüylerim dökülmedi
lazer sözleşmesi
güzellik merkezi sözleşme örneği
güzellik merkezi cayma
lazer epilasyon müşteri sözleşme örneği
lazer epilasyon sözleşme örneği
sözleşme iptali nasıl olur
senet imzaladım fakat hizmet almadım
lazer epilas
güzellik merkezi sözleşme feshi nasıl yapılır
güzellik merkezinde yapılan sözleşme
güzellik salonu sözleşme iptali ve şikayet cezası
güzellik merkezi sözleşme örneği
senet imzaladım fakat hizmet almadım
lazer epilasyon müşteri sözleşme örneği
lazer epilasyon sözleşme örneği nedir
sözleşme iptali nasıl olur
güzellik salonu sözleşmesi iptali
güzellik salonu sözleşme iptali ve şikayet cezası
lazer epilasyon müşteri sözleşme örneği
güzellik merkezi senet iptali
güzellik merkezi sözleşme örneği
lazer epilasyon tüketici hakları
sözleşme iptali nasıl olur
senet iptali nasıl yapılır
TAKSİTLE SATIŞ SÖZLEŞMELERİ CAYMA BİLDİRİMİ
-Satıcı/Firma Ünvanı:…………………………….…………………………………………….
Satıcı/Firma
Adresi:…………………………………………………………………………....
.…………………………………………………………………………………………………..
7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 21 ve 84 üncü maddelerine dayanılarak
hazırlanan Taksitle Satış Sözleşmeleri yönetmeliğinin 7. Maddesinde Tüketici, (7) yedi gün içinde herhangi bir
gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden
cayma hakkına sahiptir.’’ aynı yönetmeliğin 7/ 5.
Maddesinde’’ Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse
tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde
kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat
olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.’’ denilmektedir. Söz konusu kanundan doğan
ürünün teslim tarihinden itibaren başlayan 7 günlük cayma hakkımı kullanıyorum.
-Malın veya Ürünün teslim tarihi:
-Cayma
hakkına konu mal veya hizmet:
-Cayma
hakkına konu mal veya hizmetin bedeli:
…../…./….
Adı
Soyadı
İmza
Tüketicinin
Adresi:
Tüketicinin
Telefonu:
ConversionConversion EmoticonEmoticon